Isnin, Oktober 19, 2009

eBidding:Dicalonkan Untuk Anugerah AIPA Dan APICTA








Anugerah AIPA merupakan satu anugerah yang memberi pengiktirafan dan penghargaan terhadap inovasi yang dilakukan oleh agensi Kerajaan. Dari 158 penyertaan, Modul eBidding merupakan salah satu dari 20 calon yang telah dikenal pasti amat berpotensi untuk menerima anugerah ini.  Anugerah APICTA pula merupakan satu anugerah antarabangsa yang mengiktiraf individu, pelajar, agensi dan SME yang memberi sumbangan terhadap pembangunan Koridor Raya Multimedia (MSC).

Modul eBidding, modul yang telah dibangunkan oleh Unit ePerolehan untuk proses bidaan perolehan Kerajaan atas talian telah dicalonkan untuk dua anugerah tertinggi iaitu Anugerah Inovasi Perkhidmatan Awam (AIPA) dan Asean Pacific Information Technology Award (APICTA).


Modul eBidding telah dibentangkan untuk proses penjurian pada 3 September 2009 bagi anugerah AIPA manakala APICTA dibentangkan pada 2 September 2009. Unit ePerolehan mengucapkan syabas dan tahniah kepada Seksyen Dasar, Seksyen Teknikal B dan Seksyen Teknikal Operasi di atas kesungguhan dan komitmen yang tinggisehingga diberi pengiktirafan seperti ini. Semoga Modul eBidding terpilih sebagai pemenang untuk AIPA dan APICTA.