Isnin, Oktober 19, 2009

Taklimat Pembekal di Negeri Kelantan & Terengganu






Pada 26 hingga 30 Julai 2009 yang lalu, Seksyen Pelaksanaan Pembekal, Unit ePerolehan dan Commerce Dot Com Sdn. Bhd. telah menganjurkan taklimat pembekal di negeri Kelantan (26 & 27 Julai 2009) dan Terengganu (29 & 30 Julai 2009). Taklimat siri ke 7 dan ke 8 ini diadakan bagi memberi pendedahan kepada pembekal-pembekal Kerajaan Pmengenai Sistem ePerolehan di negeri-negeri Pantai Timur. Sebelum ini program taklimat yang sama telah diadakan di negeri Johor, Negeri Sembilan, Pahang, Perak, Pulau Pinang dan Kedah.

Program selama 2 hari ini telah diadakan di Dewan Kastam Diraja Malaysia, Kota Bharu, Kelantan dan Dewan Kastam Diraja Malaysia, Kuala Terengganu, Terengganu. Seramai 160 orang pembekal di Kelantan dan 190 orang pembekal di Terengganu telah menghadiri taklimat tersebut masing-masing. Program ini turut disertai oleh wakil dari Bahagian Perolehan Kerajaan, Perbendaharaan Malaysia, bagi tujuan urusan pendaftaran syarikat dan proses tambah bidang kepada pembekal-pembekal yang berminat.

Menurut salah seorang pembekal yang hadir, taklimat seperti ini harus diadakan dengan lebih kerap bagi memberi peluang kepada pembekal-pembekal di luar Lembah Klang untuk memperolehi peluang menimba maklumat berkenaan Sistem ePerolehan. Beliau juga menyatakan kehadiran wakil dari Bahagian Perolehan Kerajaan yang menyertai program ini juga membantu mereka dari ditipu oleh pihak-pihak ketiga yang membuat pendaftaran syarikat. Program ini dianggap berjaya dan akan diteruskan ke Melaka, Sabah dan Sarawak selepas bulan Ramadhan ini.